[button label=”Klik hier om op dit project te stemmen” url=”https://award.sign.nl/stemmen/?stem=oldtimer” color=”#b09745″ target=”_self” ptag=true]
Inzender
Future Relics, Teunis Spits, Drachten
Projectomschrijving
Logo en bedrijfsreclame aanbrengen op VW bus, traditioneel handgeschilderd. Een ouderwets product, gebracht op een manier die in deze tijd past. Vormgeven op de computer zodat er visueel een voorbeeld ontstaat voor de klant. Gewerkt is met hoogwaardige emaille verf en de ouderwetse kwast.
Opdrachtgever
Klassiek VW Centrum
Ontwerper
Jack Amescador
Gebruikt materiaal
Geprint ontwerp, doordrukpapier, speciale plakband, speciale emaille verf en verschillende pinstripe-kwasten.
Gebruikte methode(s)
Ontwerp aanbrengen via speciaal doordrukpapier en ouderwets handmatig letterzetten met de kwast en verf.
Gebruikte apparatuur
Computer en printer om voorbeeld op papier te kunnen maken.
Bijzonderheden
De handgemaakte sign zal door de menselijkheid in het product ook meer luxe uitstralen dan een stuk plastic zonder ziel, dat in verloop van tijd ook nog zal verkleuren of gaan bobbelen. Het product heeft passie, duurzaamheid en een warme uitstraling.
Commentaar jury
Sterk in zijn eenvoud. Kwalitatief goed uitgevoerd. Maar niet alleen mooi gemaakt, er is tevens goed nagedacht over spatiëring en lettertype. Moderne middelen en een oud ambacht zijn hier gecombineerd om voor de klant tot het gewenste resultaat te komen. Revival van oude ambachten is een trend waarvoor we oog moeten hebben. Juist in het signvak zijn er mogelijkheden om ambachtelijk werk tot waarde te brengen.
[slideshow]
[/slideshow]
[button label=”Klik hier om op dit project te stemmen” url=”https://award.sign.nl/stemmen/?stem=oldtimer” color=”#b09745″ target=”_self” ptag=true]