Commentaar jury

Treffend voorbeeld van omdenken: we willen iets lelijks maskeren, dus zetten we er iets nog groters omheen. Creatief gezien misschien niet heel spannend, maar de visuele impact is enorm. Deze radicale actie, een gedurfd gebaar, heeft precies het gewenste effect. Dankzij signing is er een tijdelijk landmark bijgekomen op het Museumplein.

Projectinformatie

  • Categorie: Tentoonstellingsbouw
  • Inzender: Exposure Company
  • Opdrachtgever: Fashion Week
  • Andere betrokken bedrijven: Van Ham podia & tenten

Projectomschrijving

Styliste en onderneemster Danie Bles is het nieuwe gezicht achter de Amsterdam Fashion Week (AFW) en wilde dit in een nieuw jasje steken. Het evenement moest toegankelijker worden voor iedereen en vindt daarom plaats midden in de stad, op het Museumplein. “We hebben een vergunning om een tent te mogen plaatsen op het Museumplein, maar deze willen we eigenlijk niet zien”, was de vraag van AFW. Exposure Company heeft een layherconstructie van 92 x 42 meter om een aluhal geplaatst. Vervolgens is de constructie aangepast om er doeken op te kunnen hangen en deze bekleed in stijl van de AFW. Print op frontlit lightblock, waaronder doeken van maar liefst 93 x 7 meter. Ook de entrees en nooduitgangen zijn voorzien van passende prints. De megaklus is in 2,5 montagedagen geklaard.

Rol in het project

Projectbegeleiding, productie spandoeken en custom-made frame, montage spandoeken en custom-made frame.

Gebruikt materiaal

Frontlit lightblock (blackback PVC). Afmeting grootste doek: 93 x 7 meter.

Gebruikte methodes

Diverse custom-made methodes.

Gebruikte apparatuur

Een hoogwerker.

Bijzonderheden

Custom-made frame, naadloze aansluiting PVC doeken.